se dagbog1 se dagbog 2  Se dagbog sommer03 Se dagbog vinter03 Se dagbog efterår02  se dagbog sommer 02  Se familien forår03 Se billeder børnehaveklasse Se dagbog til dec 2003  Se dagbog forår 2004

se dagbog efterår 04  Se dagbog forår 2005 Se dagbog efterår 2005  Se dagbog efterår 2005 Se dagbog forår 2006 Se dagbog efterår 2006  se dagbo forår 07 se dagbog efterår 07   se dagbog forår 08

Se dagbog efterår2008 Se ny dagbog
Billede fra fastelavn hos Henrik og NinaHer er billeder fra leg 1. marts - 2 marts  Her er vi i vinterferiehumør Se billeder fra vinterferien -03Signe Marie slår katten af tønden til fastelavn i sin fine nye kjole, lavet af farmor

Sidst opdateret d. 27-06-08

21/3 Børnene vågnede klokken kvart over fem. hvor de begge gik igang med at lege - Signe Marie med sit nye dukkehus af lego og Jeppe med sin fjernstyrede bil. Om eftermiddagen skal vi ind og besøge morfar på hans arbejde, fordi mor og bjørg skal spille til noget med snurresnup i fjernsynet - vi ved ikke, hvornår det kommer.
20/3 Signe Marie vågnede tidligt og hyggede med mor i sengen. Mor er hjemme hele formiddagen, og i aften skal far ud til Henrik sammen med Jaocb
19/3 Morgenen blev hurtigt kort, fordi far skulle på arbejde for en kollega. Jeppe fandt straks sammen med rasmus nede i børnehaven, og Signe Marie fik morgenmad som sædvnaligt derende (Bolle med syltetøj.) I aften kommer farfar og passer os, mens far og mor er til dans. Vi legede på gulvet m ed biler og barbiedukker, som lige n u er far til fire, som flyver i barbiehuset til Bornholm
18/3 Signe Marie og Jeppe vågnede, og lå i samme seng, da vi kom ind. Vi sang "vi er 1-2-3 -4 fyre" under morgenmaden. Om eftermiddagen var vi på ekspedition til vandtårnet, som er blevet bart og inde i det lille rum. Mor puttede os, efter vi havde været i brusebad og set vinterbyøster. Vi blev puttet i samme seng. Det var dejligt.
17/3 Vi vågende meget tidligt og var inde i den store seng. Så legede vi nisser, og så tog vi i børnehave. Jeppe gik straks igang med at lege drage med Rasmus. Lena kom og spiste med igen. Det er hyggeligt.
16/3 Idag hentede mor os og vi fik brunch sammen. Hjemme legede vi haven og vaskede bil og satte postkasse op. OM aftenen fik Signe Marie sin dragt på, og Jeppe faldt tidligt i søvn. Lena kom forbi, og hyggede sammen med os.
15/3 Lørdag var Caroline og Mikkel på besøg. vi legede dejligt hele dagen, lige undtagen da Mikkel sov. Vi sad på terrassen og spiste frokost sammen med Gitte og Kasper  Det var et fantastisk vejr og pigernes legede buitk. Om eftermiddagen tog vi ind til mormor og morfar, og dér legede vi dejligt.  OM aftenenen gik vi sent i seng - og så far til fire, mens mor og far var til Lancierbal i Støberihallen med Jacob og Berit, Henrik og Nina og Jesper og Charlotte.
13 og 14/3 Mor skal på internatkursus. Torsdag aften hyggede børnene med at lege med Carolin eog Mikkel. Jeppe fór selv ned ad havegangen, da vi kom hjem. Vi hyggede med Chips og pølsehorn stil aftensmaden.  Fredag var vi i skoven og gå tur med far i Nødebo Hegn. . Vi var nede ved en bæk med en bro og legede Belle og uhyret.

12/3 Idag vågnede Signe Marie og ville bsvare spørgsmål om Danmarkshistorien. Jeppe skal på biblioteket idag, og I eftermiddag går turen til mormor og morfar
11/3 Jeppe har klaget over ondt i maven og ondt i øret i nat. Hella bliver hjemme med ham idag. Vi har haft besøg af Caroline og Mikkel, som de var meget glade for at lege med igen.
10/3 Det var svært at stå op her til morgen. Jeppe vågnede, da han fik lov til at spørjte med forstøveren. I børnehaven drønede han ind for at lege, og Signe Marie satte sig som sædvanlig op  for at spise. I eftermiddag henter far, og tager begge børn med til dans, så henter mor børnene, og så putter farmor, mens mor skal til møde vedr. børnehaven og far skal lave dans - personlig vejledning. Imellemtiden nåede vi en tur op til Møllebakkens legeplads
9/3 Vi var på naturlegepladsen med Caroline og hendes søn. Det var meget hyggeligt, og vi grillede brød og pølser. Så tog vi ind til oldefar, som havde vrøvl med sit høreapparat. Så var vi i lufthavnen for at hente farmor, der har været i Nice. Det var meget spændende at se hende gennem glasruden, og vi drak lidt kaffe sammen bageefter. Begge børn fik en billedbog på fransk. Bagefter tog vi ud og spise, mens farmor tog hjem for at hilse på Adam og Anna. Vi spiste på en italiensk restaurant på amagerbrogade, som vi har prøvet flere gange, hvor der er en fin legeplads for børnene. De faldt i søvn på hjemvejen
8/3 Idag var vi i svømmehallen i Slangerup. Jeppe hoppede en masse i fra kanten. Så tog vi ud og handle i isoog på apoteket, og  hjem og hyggede dejligt resten af dagen.
7/3 Vi har været ude og kælke her til morgen i haven. Vi var inde hos Lærke og boel og Hans Erik. Der var hundene inde, og vi var lidt bange for dem, specielt den lille marié, somm løb meget efter os. Jeppe legede dejligt med biler sammen med Hans Erik, og Signe Marie og Lærke legede med barbie dukker. Vi fik en dejlig middag derinde, og så tog far og mor til dans på Nørrebro. Putningen stod Lærke for, og Jeppe faldt først i søvn.
6/3 Idag er vi hjemme sammen med mor hele formiddagen. I aftes legede vi dejligt og lavede et lille hyggehjørne i toppen af køkkenhaven.
5/3 Vi skal i børnehave  idag, og så skal vi ned til mormor og morfar. Mor hentede os og vi byggede ridderborg og så fjernsyn for dig
4/3 Far havde tidligt fri, så vi tog hjem og legede dejligt hele eftermiddagen. Vi spiste fritter og pasta til den store guldmedalje.
3/3 Idag har mor en feriefridag, og vi skal slå katten af tønden nede i børnehaven. Vi har været til dans, og Jeppe med nede og handle. Signe Marie legede med caroline. Mikkel var for træt, for han har haft første dag i børnehaven.
2/3 Idag har vi hele formiddagen lege Junglebogen 2 og rumraket, fordi Jeppe ville være rumsherif. Så lavede et fint ikke fødselsdagsfrokostbord til mor. Om eftermiddagen var der familiedans. Der var vi ikke mange, men dem, der var, var næsten alle klædt ud. Det var meget hyggeligt, og vi væltede tønder istedet for at slå katten af tønden.
1/3 Idag var vi til fastelavn ude hosd Henrik og Nina. Det var meget hyggeligt, omend det var lidt koldt at slå katten af tønden udenfor. Så skulle far og mor lave dans, så vi blev passet af Jacob og Berit, så vi kunne rigtig lege med Anna og tage os af Adam. Vi spiste alle sammen derude.
28/2 Jeppe nyder morgenstunden - og får både Signe Marie og sin egen portion sukker. Signe Marie har sovet hos farfar - de skal til fastelavn på Dittes skole og have nogle af pigernes fra hendes klasse med hjem og lege. Lena, farmor og farfar var hos os og spise. Så tog vi alle ud til Nødebo kro og hørte ostinatekspressen. Børnene faldt i  søvn derude.
27/2 Jeppe skal have farmordag sammen med Anna. Farmor henter og bringer signe Marie til egely. far henter hende og hun sidder på forsædet og spiser tyggegummi. Hun føler sig som en 8-årig!! og vi mødes ude hos farmor og farfar til spisning sammen med Jacob og Berit. Adam er en dejlig glad fyr - men lidt træt.. signe Marie sover derude
26/2 morfar kommer og passer.
25/2 Jeppe skal have nattøj på idag - det betyder, at han gerne vil have morgenkåbe på også. Vi besøgte Anna og Adam og Berit og legede med deres legehus længe. Adam er blevet stor og er meget glad - men vil underholdes.
24/2 Idag er omvendt dag for solstuen - Jeppe vinkede "Goddag", da jeg skulle gå. Signe Marie var på Egely, og så var fik de pandekager udenfor hjemme i børnehaven. Signe Marie og far var til dans. Signe Marie og Jeppe puttede sammen i Signe Maries seng - da han sov, var han god at lege med som "slaskedukke"
23/2 Signe Marie og Jeppe legede dejligt hele morgenen - spillede teater for os. Så gik vi en dejlig tur i slotsparken, hvor det vigtigste var at lege ved bunkerne. OM eftermiddagen var Hella, Jeppe og Signe Marie i Farum og fejre Bjørg - de gik en tur ned til søen og sluttede med at spise pizzaer.
22/2 Idag skal Signe Marie til Fødselsdag hos Mathilde de slog katten af tønden udendørs. Far og Jeppe var i svømmehallen, og om aftenen var vi til Bjørgs fødselsdag. Signe Marie var længe oppe, men eneste barn, for Jeppe sov under hele festen.
20/2 Børnene har  mormordag - de var på Danmarks akvarium.  De fik nogle "soveskildpadder" og hyggede med mormor og morfar hele dagen
19/2 Vi skal ud til mormor og morfar og spise, og Sten er på besøg fra Estland.  Bjørn kom og spiste med. Børnene sover hos mormor og morfar.
18/2 Idag var caroline og Mikkel på besøg. Vi legede bare dejligt sammen med snehytte indenfor og pigerne loegede prinsesse.
17/2 Det er fastelavn til dans. Signe Marie er prinsesse i farmors fine kjole, med sløjfer på skoene! Jepper er monster i sin nye dragt. Vi slog katte af tønden, fik fastelavnsboller og hyggede. Om aftenen kom Ingerlise forbi.
16/2 Vi var til brunch til Mikkel fødselsdag. Vi var der hele dagen og børnene legede dejligt, så pocahontas og fik dejlig mad.
15/2 om formiddagen var vi udenfor. Børnene legede nede ved skuret - rumraket og pippi og gravede efter olie og sørøverskatte. Så rejste vi hjem. Hjemme legede de med Caroline og Mikkel, så det var en lyst.
14/2 Farmor kom på besøg til frokost, og vi lavede bål og bagte pandekager. Farmor havde lavet en prinsessekjole. Om aftenen kom mormor og morfar og vi spiste sammen.
13/2 Det blev en lang dag i ämlhult, for far havde glemt sin pung, så han måtte hjem efter den, og vi var i Ikeas børneland imens. Så drog vi op til børneområdet, hvor Jeppe fik en ny dyne og legede godt med nogle svenske børn. Vi spiste frokost deroppe og fik is. Mor synes, at det var underligt, at så mange mænd gik to og to i Ikea. Om aftenen fik vi små pizzaer og spillede safari.
12/2 Idag bage mor pitabrød, som hævede meget. Vi gik en lang tur ud i vådområdet og lavede en hytte og legede matilda og dragen derude. Om aftenen spillede vi spasmager.
11/2 Vi var hjemme hele dagen Jeppe fik en monsterdragt.. det var dejligt vejr, og børnene legede ude i sneen. Om eftermiddagen bagte vi pandekager over bålet.
10/2 Idag var vi i älmhult og handle. Om eftermiddagen lavede vi bål og bagte snobrød.
9/2 Vi var på gåtur til den spaltede sten og stod på kælk. Så tog mormor og morfar og bjørg og markus hjem. Vi hyggede i sneen hele eftermiddagen
8/2 Idag tog vi til Sverige - vi fik frokost oppe i sommerhuset, havde sneboldkamp og lavede snemand. Om aftenen fik vi en dejlig laks
7/2 Vi havde ferie - Signe Marie blev hentet tidligt på Egely, og vi hentede Jeppe, mens mor var i Roskilde med farmor. Vi var ude og handle og legede dejligt derhjemme. Farmor kom ind og læste historier
6/2 Idag nød børnene at være sammen med mor hjemme om formiddagen.
5/2 mormor hentede børnene tidligt, og de hyggede på ganløsevej, hvor de fik burgere!
4/2 Børnene brugte morgenen på at tegne sommerfugle - og Jeppe var meget træt og sulten.
3/2 Signe Marie er på Egely denne uge. Mor hentede og de var så trætte, at de ikke kom til dans
2/2 Idag har Signe Marie leget med Caroline, og de har været til familiedans - Viktoria og Anna og resten af deres familier var med.
1/2 Vi holdt fødselsdag for far, og både Caroline, Mikkel, Anna, Adam, Viktoria, Josefine og Elisabeth kom med deres forældre. Lena og farmor og farfar var også med.
31/1 Alle stod tidligt op - og mor tog tidligt afsted. Børnene skal til tandlægen idag.
30/1 Far fødselsdag. Vi fejrede den om morgenen, men far skal arbejde til klokken 21.00 idag. Mor er hjemme i formiddag, og farmor henter os tidligt i eftermiddag. Farmor og Berit og Anna og Adam kom og fejrede  fødselsdag for far. Jeppe og Anna legede rigtig godt sammen, og Signe Marie skrev sit navn på indpakningen af postkassen.
29/1 Mor er også hjemme idag - morfar kommer og passer børn i aften - de har set Fire til fire for fuld musik. Jeppe sov, mens de var i byen, og sov derfor først kl 21.30 om aftenen. Berit ledede dans for Christian. Jeppe har været med solstuen på biblioteket.
28/1 Hella har været hjemme idag og har hentet børnene, der har leget naja og inuk på Grønland og set Mary Poppins
27/1 Idag har morgenen været fyldt af cirkusleg i legeværelset - og i aften skal signe Marie til dans sammen med far.
26/1 Farmor og farfardag for børnene. far og mor skal lave kursus i vordingborg - vi spiste sammen derude - og som Jeppe sagde - farfar er blevet repareret i begge ben og kan kun ligge i sin seng og på sofaen
25/1 Idag skal de hjem fra Farum, og så skal Signe Marie til Sabines fødselsdag - noget hun glæder sig helt vildt til. OM aftenen kommer Bent og Birthe og Arne, og sent skal de køres ud til farmor og farfar.
24/1 Signe Marie vågende grinende klokken lidt i fem. Så fik far ikke mere søvn den nat. Vi var nede med brev til Caroline, og i eftermiddag henter mor, og de skal med bus og tog til Farum, hvor de skal have morfar hygge.
23/1 Vi havde en fin formiddag med mor - Signe Marie var til lægen og få testet hendes ører, der virker fint.
22/1 Vi vågnede tidligt og fik de første nye boller fra den nye ovn. I aften skal vi ud til mormor  og morfar og spise.
21/1 Vi havde en hjemmeaften, hvor komfuret blev sat til. Børnene legede dejligt i huset om eftermiddagen, men maden blev spist i to omgange - komfuret var ikke klar!
20/1 Idag har Jeppe været lidt vild og fået to buler!  Hella komfur kom i aften, og far har ligget syg, så det bliver først sat ind i morgen.
19/1 Vi var hjemme med mor hele formiddagen. Vi var nede i byen og lege på legepladsen, o g legede dejligt i haven, da vi kom hjem. Så tog vi ud og hentede far ude i Bagsværd, hvor Lena og moster Bjørg også var. Så tog vi til Jonstrup for at se den lille ny Elisabeth, og der var Jacob og Berit også. Bagefter tog vi ud og spiste på en italiensk restaurant i Farum.
18/1 Vi skal i Slangerup svømmehal med Jacob og Berit. Adam var blevet meget stor. Vi mødte også Benjamin med sine forældre, og fik alle sammen juice sammen bagefter. Vi tog ud til Jacob og Berit og fik frokost.
17/1 Så er det dagen, hvor Hella får sit nye komfur - og der SKAL gøres rent, inden vi sætter det ny ind. Signe Marie har farmor dag- hun kunne ikke vente, og der er på louisiana
16/1 Farmor ringede 7.15 og har lavet en "Jeppe"dag. Signe Marie var lidt ked af det, men VILLE på Egely, fordi de skal lave stearinlys derude.
15/1 Idag var Signe Marie på egely og snittede sig lidt i fingeren - hun har et fint plaster på... Hun var i eventyrrummet, og Jeppe var på biblioteket med solstuen. Om aftenen var de hos mormor og fik lov til at se børnetime og få mormorslik. Signe Marie har fået fortalt, at Egely stopper og Svend holder op - Heldigvis kan Kirsten og Birgitee overtage drilleriet, så er det OK.
14/1 farmor henter børnene og går i biografen med dem - de skal se karlsson på taget. Bagefter skal vi ud og spise. Mor skal til møde i børnehaven, far skal lave personlig manuduktion på nogle dansere. Spisningen gik ikke så godt, for Jeppe var meget træt. Det var en stor oplevelse at være i biografen
13/1 Signe Marie skal på Egely de næste uger. far skal til møde i Næstved. Hella henter børnene.
12/1 Vi var inde og besøge Caroline, Hella kollega, Hendes mand og deres tvillinger. vi fik pandekager til frokost. Jeppe sov hele eftermiddagen, og Signe Marie var nede og kælke med Hella, og byggede fire snemænd i haven (droningen, kongen, prinsen og prinsessen. med far. Jeppe og mor laver mad efter peterPlyds bogen - pandefrikadeller med kalkun
11/1 Signe Marie og far var nede og prøve de nye kælke, mens Jeppe byggede med Lego. Så var Signe Marie nede og lege med Caroline, og vi tog til FArum og spiste mad med morfar og Bjørg. Om aftenen var vi i Farum og lave legestue - for 3 kvadriller! orkesteret med Hella, Bjørg, Lena, Henrik og Bjarne spillede ellers rigtig godt. Mormor kom hjem og legede med børnene (hun havde været i england. Jeppe mener, at hun selv fløj flyet.
10/1 Idag henter Hella børnene tidligt. Aftenen gik med at hygge og putte. Forældrene sad og fik sømodsbolcher og så rambo -lidt for os begge...
9/1 Børnene har været hjemme sammen med Hella og leget til formiddag og lavet spændende mad med ost og brød og figenpålæg.
8/1 Signe Marie vågnede tidligt, og Jeppe havde svært ved at vågne. I aften kommer morfar og passer os hjemme. Mor og far skal tidligt til Farum. morfar passer.
7/1 Idag er almindelig børnehave dag, men vi blev trukket hjem på kælk af far. Vi hyggede os hjemme med mad, som vi valgte ovre i brugsen. Mor var ude og holde fødselsdag hos oldefar på Amager - han fyldte 89 år.
6/1 Idag er almindelig børnehavedag. Dansen var aflyst, så vi var nede og kælke på granbakken. Caroline og Mikkel var der også. vi byggede snehus og kælkede.
5/1 Vi havde besøg til brunch af Casper og Caroline og Mikkel. Mor havde lavet friske boller. Så var vi ude og kælke længe mellem granbakken og fyrrebakken. Efter det var vi til familiedans, hvor også Jacob og Berit og Bjarne og Lene var der. Bjarne spillede med. Vi trak børene ned på kælk i det forrygende snevejr.
4/1 Mor var i byen og købe komfur, mens vi andre legede hjemme.  Vi var også ude og kælke. Så tog vi til farum bytorv og købte ind, og ud til mormor og morfar og fik lækker aftensmad suppe og engelsk bøf. Børnene legede dejligt hver især.
3/1 Børnene er ude hos Ditte og Stig, Chr er på arbejde og Hella på Københavnertur. De kælkede og hyggede sig. Vi spiste aftensmad derude. Stig havde lavet dejlige mørbradbøffer.
2/1 Vi var ude og kælke ved vandtårnet og legede dejligt indenfor. Så julede vi af med træ og pynt og sidste omgang nissebanden - måske. Signe Marie var til femårs undersøgelse og blev stukket i den ene balle
1/1 Signe Marie vågnede tidligt og vi tændte for fjernsynet. Efterhånden kom der flere børn ned. vi hyggede udenfor om formiddagen, mens børnene legede "farligt" trolde og hekse for de små, og de store legede barbier og klæde ud. Vi så nytårskoncert fra Wien.