se dagbog1 se dagbog 2  Se dagbog sommer03 Se dagbog vinter03 Se dagbog efterår02  se dagbog sommer 02  Se familien forår03 Se billeder børnehaveklasse Se dagbog til dec 2003  Se dagbog forår 2004

se dagbog efterår 04  Se dagbog forår 2005 Se dagbog efterår 2005  Se dagbog efterår 2005 Se dagbog forår 2006 Se dagbog efterår 2006  se dagbo forår 07 se dagbog efterår 07   se dagbog forår 08

Se dagbog efterår2008 Se ny dagbog

Jeppe og Signe Maries Dagbog :

Se forrige dagbog

Se billeder

Sidst opdateret d. 27-06-08

22/9 Måske skal vi til Hørsholm og fejre Ludmilla ?
21/9 stig holder brunch og Karen fødselsdagslegestue
20/9 Karen fylder 60. vi skal til åbent hus.
19/9 Der er også strejke idag, så Hella passer om formiddagen og Janne om eftermiddagen. Hella tager i biffen med Mette og Pernille i aften
18/9 Idag strejker børnehaven, så børnene bliver passet af Berit, det var der glade for. I aften passer morfar hos os
17/9 Signe Marie er på egely og Jeppe i børnehave. Vi er vendt tilbage til bleen for en stund. farmor henter børn tidligt til hygge på Jespervej.
16/9 Signe Marie er på egely i denne uge. Jeppe var meget pivet og ville være Jeppe hele morgenen, så Hella blev hjemme med ham
15/9 Signe Marie havde besøg af Caroline det meste af dagen. De legede godt, spillede safari og lavede trylledej. om formiddagen spillede de Magnus og Myggen. Hele eftermiddagen sov Jeppe. Han var træt, men til gengæld meget frisk om aftenen.
14/9 Fødselsdag for Jeppe - Slangerup svømmehal kl 10, mor havde lavet dejlig mad, og der var en sørøverskattejagt, og de sidste fik pølse- og ostebord til sidst - så gik selv Jacob...
13/9 Mor henter, og Vi var glade for at lege - se billeder
12/9 Jeppe er rask og klar til at gå i børnehave - og snakker en hel masse.
11/9 Jeppe er stadig syg - far og morfar passer. De ser meget fjernsyn den dag. Morfar passer og putter.
10/9 Jeppe fylder tre år - men er syg. Han blev vækket, men sov hele formiddagen. Han passedes af mormor.
9/9 iDAG mødtes vi nede i byen og jkøbte gave til Jeppe så var vi til dans. Jeppe var med og meget aktiv,  fx til "Nu sidder Mads på stol"
8/9 Hjemmedag, hvor vi legede med Caroline og Mikkel og var ude og plukke Majs og havde caroline med.
7/9 Vi var i teatret i Ishøj med Viktoria og Josefine. Vi brugte hele resten af dagen ved Hornbæk, badede og legede.
6/9 Sensommerfest i børnehave. Mor arrangerede og ordnede det hele. Jeppe legede godt med Matilde.
5/9 Mor var hjemme og vi gik ned til Fredskovhellet. Det var hygeligt.
4/9 Jeppe spurgte i morges om han skulle i børnehave og reagerede med at danse og sige "JAAH". mormor hentede tidligt, og de badede på terrassen på Ganløsevej. Så kom viktoria og Josephine, der også spiste med og blev passet og puttet af Erik og Lene. Ganske sent
3/9 Mor er med nede igen idag. Vi var oppe tidligt, Jeppe var sulten midt om natten - men det tærer vel også med børnehaven. Om aftenen legede vi længe med Caroline og Mikkel.
2/9 Nu starter dansen og Jeppe begynder i børnehaven. Mor er med til indkøringen.Det gik fint, Jeppe legede en masse med Clara, og mor var i køkkenet og bage, så det virkede, som om hun var afsted. De var også til lægen, og fik tjekket ørene, men den høje stemmeføring kom nok mest fra den almindelige hjemlige opdragelse. Det var godt at være til dans, Anna spiller for os i år, og Jeppe var med, og udbrød, da vi skulle løfte fødderne: "det er ligesom ballet". Farmor puttede os så dejligt med Aristocats.
1/9 Idag var Signe Marie ned og lege med Caroline, og om eftermiddagen var vi ude hos farmor og farfar sammen med familien fra nr Herlev. Vi spiste aftensmad derude.
31/8 Hele formiddagen var vi i Farum sammen med mormor for at vælge gave til mor. Vi spiste frokost -og det tog lang tid. Hele aftenen flyttede vi rundt på soveværelset. Signe Marie fik en himmelseng.
30/8 Jeppe var i børnehave for første gang  uden ble. Vi var på kræmmermarked sammen med Jacob og Berit og anna og adam. Om aftenen var vi i farum hos mormor og morfar. Far og mor var ude og lave dans, så vi blev puttet af mormor og morfar.
29/8 Idag er mor hjemme, og vi skal fejre afslutning med marianne. Jeppe skal jo starte i børnehave
28/8 Mor hentede os begge på cykel, mig på egely, så tog vi ud til Jacob og Berit og så lille adam - farmor og farfar var der også - så tog vi i svømmehallen sammen med anna.
27/8 Far hentede mig på egely og vi hentede Jeppe sammen
26/8 vi var nede i børnehaven og lege længe, Mens Signe Marie var på egely

25/8 Vi kørte i skoven sammen med caroline og Mikkel ind til syvstjernen. Om eftermiddagen var vi til fødselsdag hos Benjamin
24/8 Vi var hos Henrik og nina til sommerfest. Børnene legede fantastisk og fik lov til at se film inden de kørte hjem meget sent.
23/8 Lena var hjemme hos os til fødselsdag
22/8 Mor er hjemme med børnene, og farfar skal opereres, de sov næsten, da far kommer hjem
21/8 Vi havde besøg af Markus og Bjørg, og Anna fik en lillebror, Adam. Vi var oppe og se den lille.
20/8 Vi slappede rigtig af hjemme.
19/8 Hella var ude hos Ditte og Stig om aftenen.
18/8 Hella havde fødselsdag. Vi fik gæster klokken 15, og vi hyggede med spil og darts i haven. Senere kom Signe Marie hjem sammen med farfar og farmor + Henrik og Nina. Jeppe og Josefine havde nogle gode lege ovenpå - alt blev flyttet op i sengene.
17/8 Helle og Jens overnattede hos os, og det var en dejlig formiddag. Om eftermiddagen var vi til Eriks fødselsdag ned ved Esrum sø  med Stig og Jacob og Berit og Anna sammen med Lærke, der blev hele aftenen.
16/8 Signe Marie tog med farmor til Vimmerby for hele weekenden sammen med farmors 3. klasse. Jeppe tog med far ind til Tivoli, hvor en masse ting blev prøvet, og morfar og mormor kom, inden mor hentede ham
15/8 Vi skal lege og have det sjovt hjemme
14/8 Vi var i Farum hos morfar, der lavede dejlig mad. Han puttede os.
13/8 Signe Marie og Jeppe og far var en tur på slottet.
12/8 Signe Marie og Jeppe var meget trætte om aftenen Vi legede med Caroline og malede trylledejen.  Far var til møde i Næstved
11/8 Vi byggede terrasse og tog hjem, hvor vi spiste bøfhusbøffer med Mormor og morfar
10/8 Vi var i Annisse og lave terrasse. Anna og Signe Marie og Jeppe legede
9/8 Jeppe og Hella skal til børnefødselsdag
8/8 Caroline og Mikkel var oppe og lege hos os. Jeppe og Mikkel forhandlede verbalt, så det var en fryd.
7/8 Vi legede i haven
6/8 Jeppe skal i cirkus, og i eftermiddag tager vi ud til Henrik og Nina.
5/8 Signe Marie er på egely i denne uge.
3/8 -4/8 Vi skal til Familietræf i Sverige på Tjärø  i Blekinge. Det Bernhards familie, som mødes.. Tjärø er en dejlig ø, som det tager ca. 10 minutter at sejle ud til. Børnene - Jeppe, signe marie og Anna legede på klipperne og morede sig godt sammen, badede og legede på legepladsen og var "tjärøtrolde"
2/8 Idag hentes Signe Marie af mor på cykel..
1/8 Signe Marie, Jeppe og mor hygger sig hjemme. Bad i haven og leg med Caroline
31/7 signe Marie var ved gribsø med børnehaven. Jeppe holdt afslutningf med Louisa, og mor drak kaffe dernede. far havde lærer middag, og vi badede ude i haven, mens vi legede med hajen. Signe Marie lavede bordkort til alle, specielt til Anne Lin.
30/7 Børnene er på tur med farmor og lærke og Boel bla. til kongens have
29/7 Signe Marie er på Egely idag.
28/7 Vi var på stranden ved melbylejren sammen med Pernille og hendes mor - og så spiste vi i Asserbo.
27/7 Far og mor skal til Signe og Thomas' bryllup. Jeppe og Signe Marie skal besøge Arne og alle hans køer. Vi grillede på terrassen i farum
26/'7 Signe Marie og Jeppe skal i H.C. Andersens hus og senere til grill hos en bekendt af mormor. Far og mor skal i grønngårdsteatret med Obel og lykkefamilien.
25/7 Signe Marie og Jeppe er i Odense med mormor og morfar. De har været på togmuseet og spist pommesfritter og søver på en herregård. Mor og far har arbejdet med huset hjemme.
24/6 Signe Marie har været på egely, og Lena spiser med og skal spille med Hella
23/6 Jeppe har været hos Marianne og Signe Marie har været på Egely.
22/6 Signe Marie hentede morgenbrød sammen med farfar, og de legede  dejligt. De så bullerby og vi hentede mor på stationen. Lena kom forbi, og vi havde vand i kælderen efter regnvejret.
21/6 Marie spiste morgenmad med os. Børnene overnatter hos farmor og farfar. Vi spiste aftensmad derude.
20/6 Signe Marie og far nede på slottet. signe MArie prøvede prinsessekjoler, bla Leonora Kristines. Spisning på bøfhuset. Om aftenen havde vi Marie og Pernille på besøg
19/6 Besøg af farmor og farfar. Spisning ude hos Jacob og Berit (Grill) og vi hørte om Ditte og Stigs ferie. Børnene lavede teater for farmor og farfar
18/6 Besøg i bonbonland. Jeppe synes bedst om kaninrutchebanen og hoppepuden. Signe Marie var vild med "rejen". Vi så cirkusforestilling, og lige efter den kom der tordenvejr.
17/6 AFsted til de hvide svaner. Lærke står på i ringsted. Badning og leg på campingpladsen, spisning i karrebæksminde ned til kanalen. Pandekagespisning. Lærke putter de små.
15/6 Strandtur til Stængehus hele dagen. Far og mor blev røde
14/6 Annas Fødselsdag. Skattejagt og havehygge
13/6 Leg i haven og hygge med Caroline
12/7 Hygge sammen med Caroline og Mikkel. Hyggespisning hos dem.
10/7 Hjemkomst - sejltur, som Jeppe har glædet sig til.
9/7 Afrejse fra Nossenbaden - afslutningsbadning om morgenen. Ankomt til kaffe of kage på Norratorp, hvor oldefar Svend også er. Badning på plænen.. Signe Marie Sover hos mormor og morfar.
8/7 Lilla landet - is det bedste, vandcykel tundt om Gotland. Bade i rigabugten. Jubilæumsspisning i Vimmerby + leg
7/7 Tur til Bullerby og kathult, kvillseken med cafe med vafler og nissehus. Spisning i Vimmerby´leg på torvet
6/7 Slapperdag med hygge på campingpladsen.
5/7 Astrid Lindgren land. Karlsson på taget og husocken, der lover at komme og passe dem. Emil og specielt Line optræder. Junibakken opleves. Pippi optræder med kagespisning bla.
4/7 aFREJSE rengøring og pakning af biler. eftermiddagscafe ved Växjö. Ankomst til Nossenbadencamping.
3/7 Brio museet med barbie og tog. Spetskakor ingen succes. Elg til middag.
2/7 Ferien starter. Henrik tager imod på terrassen, hvor solen skinner. Vi griller - pigerne laver bål på terrassen til deres barbier
1/7 Lærke fødselsdag. Vi så Josefine og Anne og legede dejligt. Vi var nede på engen og fodre får. så kom køerne, som vi fodrede fra den anden side af hegnet. Specielt fører koen.
29/6 Endelig kom far hjem. Men han var træt, så vi lå og så Mary Poppins sammen.
28/6 Idag var mormor på besøg det meste af dagen, og vi legede så dejligt med hende
27/6 Mor hentede os om eftermiddagen, og vi legede loppemarked.
26/6 Vi overnattede ude hos farmor og farfar helt alene. Vi hyggede os en masse.
25/6 Idag var vi ude hos oldefar. Det var dejligt.
24/6 Vi holdt Signe Maries ½år fødselsdag med børnehaven. De var der alle, og farmor og farfar hjalp til. Vi var bla. på skattejagt ved vandtårnet. Drengene turde næsten ikke, fordi der var sørøvere. Vi fik også slikpoaser og is.
23/6 Jeppe var lidt sløj, så mor var hjemme med os begge.
22/6 Far var taget afsted, men Signe Marie legede med Caroline det mestge af dagen
21/6 Idag stod Jeppe op klokken 5.30 og råbte på far, så vi kunne læse bogen, der kun ska læses om natten. Vi tog ud og spiste morgenmad sammen med mormor og morfar. Vi var inde og købe gaver til os begge.
20/6 Vi var sammen med mor ved sophienborg og plukke hyld til at lave saft af. jeppe cyklede derude. Signe Marie fik fem is den dag! Signe Marie faldt ned på en radiator og fik et sår i panden (ikke noget alvorligt.) Jeppe fandt så også ud af , at han var faldet ned fra skamlen. Så var der også noget, han havde gjoirt, synes han.
19/6 Far tog afsted tidligt, men vi hyggede dejilgt med mor om aftenen.
18/6 Denne varme dag satte vi bassin op i haven. Caroline og Mikkel og os legede hele aftenen, og så grillede vi og svømmede på skift i om aftenen
17/6 Leg i haven med Caroline
16/6 Vi var til Leifs fødselsdag- Josefine og Signe Marie legede dejligt sammen. De legede også sammen med Jeppe tilsidst oppe hos Josefine.

15/6 Vi var i Svømmehallen. Bagefter til fodbold hos Farmor og farfar - vi cykelde - Hella kom senere og blev meget våd.
14/6 Jeppe lægger sutten idag nede hos tandlægen - han fik gaver hos fætter Br - en sørøverø.
13/6 Mor har været hjemme med børnene hele formiddagen og været på en udsigtsløs tur i Silvan med signe Marie
12/6 Idag har Jeppe og Signe Marie leget så dejligt sammen hele eftermiddagen
10/6 Signe Marie har været med børnehaven til Ida fødselsdag
9/6 Vi har brugt det meste af dagen til at lege ude hos farmor og farfar - med vand og vi nåede osse at cykle en lille smule.
8/6 Idag var vi til sommerfest hos Anne Lin. Det var meget dejligt, og Jeppe legede med ridderborg, Signe Marie med en pige, der hed Kristine - prinsesser og alt muligt. vi var på skattejagt nede ved Fantasiens Ø bla.

Om formiddagen var vi ude hos mormor, der lige var kommet hjem fra grønland. Dér legede vi ude i haven.

7/6 Fredag betyder fredagsslik, og i dag var vi nede i byen og handle, og endte med at spie mad i arkaderne. Det er nemlig godt at få.